΄Ερωτες του Δία :

   Στην Ινδία κοντά στο ποτάμι Διζεμνάχ υπήρχε μια μικρή πόλη η Μάττρα (Mathura) που την κατέστρεψαν ολοσχερώς οι μωαμεθανοί (Ο Μαχμούτ Γκαμπνεζίτ). Εκεί γεννήθηκε ο Θεός Κρίσνα (σημαίνει, μαύρος στα ινδικά), ο δημιουργός, που είναι η όγδοη μετενσάρκωση του Βισνού. Ο Κρίσνα είναι ο «καλός ποιμένας» που οδηγεί σε καλές πράξεις τους πιστούς. Σύμφωνα με το ποιητή Ντοπαντέβα που είχε γράψει την ινδική Οδύσσεια (Bhagavata Purana) αυτός ο Θεός είχε πολλές σχέσεις με γυναίκες, είτε θεϊκές είτε γήινες. Από τις ερωτικές αυτές σχέσεις κάθε τόσο γεννιέται και κάποια «αρετή». Στη Μαχαβαράτα το ιερό κείμενο της Ινδίας, συμμαχεί με τους γιούς του. Παντού και κάθε φορά που θέλει να νικήσει τα κακά πνεύματα, γεννά και έναν αντιδαίμονα που τα πολεμάει και τα εξολοθρεύει. Στο ποίημα της κοσμογονίας των Ινδών «Χαριβάνσκα», ο Κρίσνα επιδιώκει τον έρωτα και δεν τον θεώρει αμαρτία, όταν οι καρποί είναι αγαθοί! Εδώ βρίσκεται η αρχή του Μύθου του Έλληνα Δία που κατάγεται από τις Ινδίες και έτσι εξηγούνται οι ατέλειωτες ερωτικές περιπέτειες του.
pt12d   Ιδού ένας πρόχειρος κατάλογος με ορισμένες ερωμένες του: Αλκμήνη μαμά του Ηρακλή, Σεμέλη εγέννησε Διόνυσο, η κόρη του Φοίνικα που του έκανε δυο παιδιά τον Μίνωα και τον Ραδάμανθυ, η κυρία Ιξίωνος που σκάρωσε μαζί της τον Πειριθό, η Δανάη που γέννησε τον Περσέα, η Δήμητρα, η Λητώ.. ατέλειωτος κατάλογος. Με την Ήρα έκανε δυο παιδιά την Ήβη και τον Άρη μερικοί λένε και τον Ήφαιστο. Ο Πίνδαρος λέει ότι η πρώτη του σύζυγος ήταν η Θέμις. Άλλοι λένε ότι ήταν η δεύτερη μετά την Μήτιδα. Η λέξη Θέμις παράγεται από το ρήμα «τίθημι» και δηλώνει αυτό που έχει τεθεί, το ισχύον. Κόρη του Ουρανού και της Γαίας προσωποποίηση της φυσικής τάξης, της ηθικής τάξης, της εθιμοτυπίας και της δικαιοσύνης. Η Θέμις ήταν μια από τις έξι Τιτανίδες. Με την Θέμιδα ο Ζευς κάνει τις Εποχές και τις Μοίρες. Η Θέμις ήταν και σύμβουλος του Δία, για τις αποφάσεις του (το Θείο δίκαιο). Η αδελφούλα της η Μνημοσύνη πέρασε και κείνη από το κρεβάτι του Δία. Ο Ζευς κοιμήθηκε με τη Μνημοσύνη για εννέα συνεχόμενες μέρες και έτσι δημιουργήθηκαν οι εννέα Μούσες. Μιαν άλλη Τιτανίδα την Θέτιδα την γουστάριζε πολύ ο μπερμπάντης. Αλλά του τη σκαπουλάρισε επειδή μια προφητεία έλεγε ότι θα γεννούσε γιο, που θα έριχνε τον Αρχιθεό. Ορισμένοι λένε ότι δεν τη γλύτωσε και ότι ο Αχιλλέας ο γιός της δεν ήταν παιδί του Πηλέα αλλά δικό του. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι τις τάραξε τις Τιτανίδες. Ούτε την άλλη κόρη του Ωκεανού δεν άφησε απείραχτη την Ευρυνόμη, μ’ αυτήν σκάρωσε τις τρεις Χάριτες: Αγλαΐα, Ευφροσύνη και Θάλεια.
pt12c   Με την Μήτιδα όμως την αδελφή της, είχε άλλες περίεργες περιπέτειες ο αχόρταγος εραστής. Ο Ησίοδος λέει ότι ήταν η πρώτη γυναίκα που είχε ο Θεός. Κατά τον Ακουσίλαο, η Μήτις γεννήθηκε μαζί με τον Έρωτα και τον Αιθέρα, από την ένωση του Ερέβους και της Νύχτας, που προήλθαν από το Χάος. Η Μήτις ήταν η πιο μυαλωμένη και η πιο σοφή κοπέλα, ήταν η ίδια η σοφία. Για τους αρχαίους ήταν η προσωποποίηση όχι απλά της σοφίας και της φρόνησης αλλά του είδους της πονηριάς και της επαγρύπνησης, που εκπροσωπεί από τους ανθρώπους ο Οδυσσέας και από τα ζώα η αλεπού. Αυτά όμως τά μαθε μετά ο Ζευς, αφού την άφησε έγκυο. Λέει λοιπόν μια προφητεία ότι από την κοπέλα θα βγει παιδί που θα ξεπεράσει τον Δία, σε σοφία και εξυπνάδα. Το μαθαίνει ο μάγκας και την κάνει μια χαψιά. Όπως έκανε κάποτε ο πατέρας του. Βλέπεις δεν χωράει θεϊκή εξουσία εκεί που υπάρχει μυαλό, μόρφωση και σοφία. Έτσι καταπίνοντας ο Ζευς την σοφία, μπορούσε να την ελέγχει και να την μοιράζει στους ανθρώπους, σε δόσεις. Το έμβρυο κυοφορείται εντός του, και όταν έρχεται η ώρα να γεννηθεί, καλεί τον Ήφαιστο να του δώσει μια τσεκουριά στο κεφάλι και το παιδί να βγει από κει. Ούτως και εγένετο. Ξεπηδάει από το κεφάλι του Θεού, η Θεά της σοφίας η Αθηνά, πάνοπλη. Όχι λοιπόν ότι ο Δίας γέννησε! Ήταν κάπως…ανωμαλούλης αλλά όχι κι’ έτσι. Κλονίστηκε ο Όλυμπος η γη έβγαλε ένα τρομερό ήχο η θάλασσα έβραζε, γιατί ως γνωστόν η σοφία όλα τα αναστατώνει! Η Αθηνά μόλις γεννιέται πετάει τα όπλα της. Τα πράγματα ηρεμούν. Πάει αμέσως στο πλευρό του πατέρα της, που την ελέγχει. Εντάσσεται στο πάνθεον αλλά ελεγχόμενη. Ο ίδιος μόνο μας την δίνει, όπως και όταν αυτός θέλει, κατά τα γούστα του.
pt12a

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s